Eén sterke speler
Voor de komende jaren ligt een helder toekomstplan. Door de samenwerking vergroten beide partijen direct hun slagkracht. Hiermee ontstaan nieuwe groeimogelijkheden en kunnen klanten nog beter bediend worden. Er komt focus op verbreding en versteviging van bedrijfsprocessen door gebruik te maken van elkaars ervaring, kennis en inzichten. Nationale en internationale groei van de individuele merken, stabiliteit in productie en verbinding in distributie zijn belangrijke onderdelen van de strategie. Het plan is om de bedrijven te integreren tot één sterke speler die zowel nationaal als internationaal bekend staat om de sterke individuele merken en concepten.
Krachten bundelen
Albert Koops, managing partner AVerest Capital licht toe: “Beide familiebedrijven hebben in de afgelopen jaren een sterke positie opgebouwd met hun merken en producten. Het is nu het moment om in te zetten op versnelde groei en internationale expansie.” Beide ondernemingen hebben met hun merken een unieke positionering. Op het vlak van distributie, inkoop, marketing en finance zijn er veel mogelijkheden om elkaar te versterken. Vincent Pieterson, managing partner AVerest Capital: “Wij hebben beide ondernemingen samengebracht. Dit resulteert in een sterke basis voor de combinatie om elkaars potentieel volledig te benutten. Naast kapitaal bieden we ook ons netwerk en expertise aan, bijvoorbeeld bij het uitbreiden van de bestaande merkenportefeuille middels overnames.”
Ariën de Winter, eigenaar van Arli Group, geeft aan dat de samenwerking met Hemsson veel potentie biedt om de nationale- en internationale markten nog beter te bedienen. “De mogelijkheden tot synergie en samenwerking zijn groot. Met AVerest Capital als investeerder krijgen we de kans om gezamenlijk onze ambities waar te maken. Met vertrouwen draag ik de dagelijkse leiding over aan Jeroen om de samenwerking verder vorm te geven en succesvol te laten groeien.”
Jeroen Achterhuis, eigenaar van Hemsson: "Ons familiebedrijf is letterlijk begonnen vanachter de laptop aan de keukentafel. De afgelopen tien jaar zijn we uitgegroeid tot een internationale speler met sterke eigen concepten. Nu begint er een nieuw hoofdstuk met een nog sterkere combinatie van merken en concepten. Ik kijk er naar uit samen met de nieuwe commercieel directeur Peter Korver de onderneming verder te laten groeien en onze internationale ambities te realiseren.”
Over Hemsson
Hemsson is een internationale groothandel en producent, gespecialiseerd in het ontwikkelen van innovatieve producten en concepten in eigen beheer. Het familiebedrijf Hemsson ontwikkelt merken zoals onder andere FAIRYBELL® en TED SPARKS®. De merken worden internationaal verkocht in tuincentra, speciaalzaken en online.
Over Arli Group
Arli Group is een familiebedrijf uit Enschede dat al 40 jaar succesvol actief is in de home & living markt. Arli Group ontwikkelt en beheert sterke merken zoals DAMAI, Cinderella, DDDDD, Seahorse en Summerset. De merken worden internationaal verkocht in speciaalzaken, grootwinkelbedrijven en online.
Over AVerest Capital
AVerest Capital is de betrokken investeerder die Nederlandse bedrijven helpt bij groei en transitie. AVerest richt zich op middelgrote Nederlandse (familie)bedrijven met een sterk track-record, die goed gepositioneerd zijn om in te spelen op nieuwe ontwikkelingen. De oprichters combineren hun jarenlange ervaring met een breed netwerk van (oud-) ondernemers en een pragmatische aanpak. Samen met de ondernemers bouwt het management aan succes door actieve en persoonlijke begeleiding.